Forum PBF o magii, czyli to co lubią fani magii ;3 Stań się magiem, wstąp do wybranej przez siebie gildii, znajdź swoich nakama i ruszaj! Wykonuj misje ze swoimi przyjacielami, podróżuj i ćwicz swoje umiejętności by stać się najlepszym magiem :3 Tylko dzisiaj! Oferta limitowana ^^
Chcę tu poruszyć ważną kwestię dotyczącą walk, czyli jak mają wyglądać.
1
Fabularność walk.
Chciałbym aby walki były dosyć fabularne, by każde ruchy i czynności były opisywane (chyba, że jest to czynność, której wróg ma nie znać, wtedy nie opisujemy, tylko to zaznaczamy i powiadamiamy sędzie jaka to jest czynność).
Przykład błędnej walki:
X: Atakuję Ygreka strumieniem wody.
Y: Robię unik po czym biegnę na iXa i atakuje go.
X: Unikam ataków po czym odpycham Ygreka i uderzam go.
Y: Umieram.
X: Odchodzi
Z: Jeee! Ale o co chodzi?
Ta sama walka, tyle, że opisana, czyli w dobry sposób ^◕ω◕^
X: Wystawiam ręce przed siebie i łączę ze sobą dłonie. Przede mną pojawia się niebieski magiczny krąg, z którego wystrzeliwuje strumień wody pod wysokim ciśnieniem.
Y: Robię zwinny unik odskakując w lewą stronę po czym szybko podbiegam do iXa i kopię go z pół obrotu w brzuch.
X: Szybkim ruchem odskakuję w lewo unikając ciosu po czym kopię Ygreka, po którym zostaje odepchnięty na 3m, podskakuję do niego i uderzam go pięścią w brzuch.
Y: Upadam na ziemię nie mogąc obronić się przed ciosem. Przegrywam walkę.
X: Po tryumfalnie zakończonej walce odchodzę z pola walki.
Z: Przychodzę na pole walki i z jakiegoś powodu cieszę się na widok pokonanego Ygreka.
-Jeee! Ale o co chodzi?
Taa... No nie ważne.
2
Fabularność walk 2
Fabularność walk, część druga. W tej części chodzi o to, by nie było takich akcji jak:
Y: Odskakuję od iXa daleko by gdzieś się schować.
X: Zamykam oczy, przykładam do nich palce. Po dwóch sekundach otwieram je z aktywowanymi niebiańskimi oczami.
Y: W czasie tych dwóch sekund błyskawicznie pojawiam się przed przeciwnikiem, uderzam go w brzuch, po czym wykopuję go na dystans 5m.
Chodzi o to, żeby nie było takich błyskawicznych akcji. Wątpię, by ktoś kto odskoczył daleko, w ciągu dwóch sekund nagle pojawił się tam gdzie był Dajcie jakąś fabularność do tej gry, nie róbcie walk, w których wróg nie może zamknąć oczu na ułamek sekundy bo ktoś go wtedy może zaatakować. Dajcie jakąś fabularność tym walk! Żeby były bardziej rozmaite, a nie...
3
Fizyczne walki
W walkach nie posługujcie się tylko magią. Opisujcie też walki, gdzie walczycie między sobą twarzą w twarz, gdzie znajdujecie się blisko siebie. Nie tylko z dystansu magią i tyle. Co prawda na forum celowo dałem możliwość posiadania dużej ilości ME, ale tylko po to, by gracze mieli swobodę manewrów, a nie jak na niektórych forach ktoś użyje trzech mocnych zaklęć i już nie ma ME. Ale wracając do rzeczy, mimo iż mamy tyle ME, to nie zwalnia nas od walki wręcz.
Offline